Juan Kasarin (s. 1974) teokset ovat suuria abstrakteja väripintoja, joissa vältetään sekä figuratiivista ilmaisua että narratiivisuutta. Teokset ovat jatkuvassa muutostilassa. Keino- ja luonnonvalo, päällekkäisten videoprojisointien kerrokset ja katsojan läsnäolo leikkivät kaikki tilan ja teosten kanssa ja synnyttävät uusia muuttuvia merkityksiä. Teokset perustuvat Piet Mondrianin ajatukseen puhtaasta kauneudesta, joka on vailla figuratiivista tai narratiivista sisältöä. Projisoinneissa käytetään perusvärejä ja niiden yhdistelmiä.
Juan Kasari, kuvataiteen maisteri Kuvataideakatemian tila-aikataiteen koulutusohjelmasta, on lappeenrantalaislähtöinen Helsingissä asuva ja työskentelevä kuvataiteilija.
Absence III (2022) on nelikanavainen videoteos, joka kuuluu Lappeenrannan taidemuseon kokoelmaan.
Näyttelylle on saatu valtionavustusta Museovirastolta näyttelypalkkioiden maksamiseksi.