Asiointi ja yhteystiedot
Henkilöasiakkailla ja työnantaja- ja yritysasiakkailla on vaihtoehtoisia tapoja asioida Etelä-Karjalan työllisyysalueen ja työvoimaviranomaisen kanssa. Tutustu alla oleviin palveluihin ja niiden tarkempiin kuvauksiin. Jos tarvitset digitukea tai muuta neuvontaa asioinnin aloittamiseen, ota yhteyttä puhelimitse tai tule käymään toimipisteen aulapalvelussa Lappeenrannassa (Villimiehenkatu 2 B) tai Imatralla (Tainionkoskentie 70).
Henkilöasiakkaat
Asiointi toimipisteessä ajanvarauksella tai ilman
Asiointi puhelimella
Asiointi verkossa
Lomakkeet ja asiakirjojen toimittaminen
Työnantaja- ja yritysasiakkaat
Asiointi toimipisteessä ajanvarauksella tai ilman
Asiointi puhelimella
Lomakkeet ja asiakirjojen toimittaminen
Muutosturva
Työmarkkinatorin Aluesivut
Työnhakua tukevia palveluita voit selata myös työllisyysalueen Työmarkkinatorin Aluesivuilla. Palvelujen kuvauksista saat lisätietoa niiden sisällöstä. Aluesivuilla voit käyttää hakusanoja palveluiden etsimiseen. Tutustu palveluihin ja sovi osallistumisesta työllisyysalueen kanssa. Ensisijaisesti jätä yhteydenottopyyntö Työmarkkinatorin Asioinnissa tai yhteydenottolomakkeen kautta.
Työvoimapoliittiset lausunnot ja selvityspyynnöt
Työvoimaviranomainen antaa työvoimapoliittisen lausunnon työttömyysetuuden maksajalle oikeudesta työttömyysetuuteen. Joissain tilanteissa työvoimaviranomainen ei voi ratkaista työttömyysturvaoikeutta, vaan avaa selvityspyynnön työttömyysturvan asiantuntijakäsittelyyn. Selvityspyynnön käsittelee KEHA-keskus. Jos haluat antaa palautetta KEHA-keskuksen työttömyysturva-asian käsittelystä, voit lähettää sähköpostia kirjaamo.keha@ely-keskus.fi otsikolla "Työttömyysturvan asiakaspalaute"
Viranomaiset
Työttömyysetuuden maksajat voivat ottaa yhteyttä KEHA-keskuksen työttömyysturvan puhelinpalveluun tiedustellakseen asiakkaan työnhaun voimassaoloa tai lausuntopyyntöihin liittyen. Valtakunnallinen työttömyysturvaneuvonta palvelee arkisin klo 9–15 numerossa 0295 020 701. Työvoimapoliittiseen lausuntoon liittyvät valitusvastinepyynnöt voi lähettää työllisyysalueelle sähköpostilla: e-kta.viranomaisviestinta@lappeenranta.fi
Palautteet
Pyrimme jatkuvasti kehittämään palveluamme ja sen laatua. Voit antaa työllisyysalueen toiminnasta ja palveluista palautetta sähköisen palautepalvelun kautta valitsemalla aiheeksi Työllisyys- ja elinkeinopalvelut.
Julkiset työvoimapalvelut ovat kuntien lakisääteisiä peruspalveluja. Jos epäilet, että työvoimaviranomainen on menetellyt lainvastaisesti tai jättänyt velvollisuutensa täyttämättä, voit tehdä kantelun aluehallintovirastoon. Valvonta on järjestetty valtakunnallisesti. Ohjeet ja lomakkeet kantelun tekemiseen on saatavilla aluehallintoviranomaisen verkkosivulla.
Työllisyysalueen postiosoite
Lappeenrannan kaupunki, PL 11, 53101 Lappeenranta
Työllisyysalue sosiaalisessa mediassa
- Etelä-Karjalan työllisyysalueen sosiaalisen median periaatteet (pdf-tiedosto)
- Etelä-Karjalan työllisyysalue Facebookissa (facebook.com)
- Etelä-Karjalan työllisyysalue Instagramissa (instagram.com)
- Lappeenrannan kaupunki (linkedin.com)
Työllisyysalueen johdon yhteystiedot medialle ja yhteistyöverkostoille
Työllisyysjohtaja Sanna Natunen 05-616 3837, sanna.natunen@lappeenranta.fi
Yhteiset palvelut: Palvelualuepäällikkö Johanna Ilmoni 05-616 3838, johanna.ilmoni@lappeenranta.fi
Työvoimapalvelut: Palvelualuepäällikkö Tiia Piikki 05-616 3826, tiia.piikki@lappeenranta.fi
Monialaiset palvelut: Palvelualuepäällikkö ja TYM-verkostojohtaja Jaana Vainikka 05-616 3833, jaana.vainikka@lappeenranta.fi
Palvelualueiden tehtävät ja vastuut sekä yhteystiedot on kuvattu oheisessa tiedostossa: