Suosikit

Talviliikunta

Talviliikunta info

Muista, että talvella on tärkeä pukeutua lämpimästi ja käyttää kenkiä, joissa on kitkapohja tai nastat.
Etenkin pään kautta lämpöä katoaa paljon, eli lämmin päähine on tärkeä!
Jos tuulee, ilma tuntuu paljon kylmemmältä. Keskitalvella  aurinkon paistaessa ilma on vieläkin kylmempää!
Ulkona on kuitenkin hyvä ja terveellistä liikkua, jos on pukeutunut oikein ja vaatteet kuivia.. Useampi kerros vaatteita tai käsineitä on usein hyvä vaihtoehto.
Liikkuessa tulee hyvä ja lämmin olo!

Jäällä liikkuminen

Jokainen liikkuu luonnon jäillä omalla vastulla. Huom! Joissain kohdissa, jää voi vielä olla ohutta.
Jäänaskalit kaulan ympärillä lisäävät turvallisuutta jäällä. Niitä löytyy monesta tavaratalosta. Tässä yksi esimerkki

Pilkkikokeilu -UUTTA

Tiistaina 10.3. klo 16-17
Lähtö LUT Yliopiston aulasta. Yliopistonkatu 34

Hinta 10€ . Kalastusvälineet sisältyvät hintaan.
Muista lämpimät talvivaatteet ja liukkautta estävät  kengät.
Huom! Lapset voivat osallistua aikuisen kanssa ilman maksua ja ilmoittautumista.
Ilmoittaudu ja maksa tästä

Hiihto

25 hiihtolatua eri puolilla Lappeenrantaa
Katso hiihtoladut kohdasta "palvelupaikat"

Tästä löydät luistelu jäät ja latukartat
Hiihtoladut ja luistinradat, huoltotilanne

Hiihtovarusteet
Hiihtotarvikkeita myydään urheilukaupoissa sekä isommissa ruokakaupoissa esim. Prisma
Käytettynä niitä voi löytää esim.  Kontista tai tori.fi
Vuokraus  Drakkar sport

Suksien voitelua
Lentokentän parkkipaikan vieressä olevassa kopissa Lappeeen Riento voiteluasema

Lasten hiihtokoulu

Katso tästä
Järjestää Lappeen Riento urheiluseura

Myllymäen laskettelukeskus 

Myllymäen laskettelukeskus 
Myllymäentie 83.
Katso hinnat

Lumikenkäilyä

Lumikenkiä voi lainata ilmaiseksi kirjastosta. 

Lumikenkien vuokraus ja vaellus   
Saimaan palju rental  
Retki Saimaa rental

Luistelua

Lappeenrannanssa on 28 yleisölle tarkoitettua luistelualuetta, jossa voi luistella ilmaiseksi .
Katso tästä (valitse "palvelupaikat")  Tästä voit katsoa, onko luistelupaikka kunnossa:
Luistelualueiden huoltotilanne

Luistimia myydään urheilukaupoista ja isoissa ruokakaupoissa esim. Prisma.
Käytettynä voi ostaa esimerkiksi Kontista  tai tori.fi
Luistimia lyhytaikaiseen käyttöön tai kokeiluun saa myös lainata liikuntatoimelta
Ota yhteyttä: stina.tevajarvi@lappeenranta.fi tai p.040-6317428

Lasten luistelukoulu

Kisapuiston tekojää .Kisakatu 9.
Maksuton luistelukoulu 4-13 vuotiaille lapsille. 
Sunnuntaisin klo 9-9.45. 
Tarvitaan oma kypärä, joss kasvosuojus  ja omat luistimet. Huom! Vapaa ajan vakuutus tarvitaan myös.
Järjestäjänä Veiterä jääpalloseura. 

Myllysaaren sauna

Myllysaaren polku. Yleinen maksullinen sauna, joka on auki myös talvella. Myös avanto. 
Vuoroja naisille, miehille ja sekavuoroja. Katso tästä

Avantouinti

14 avantouinti paikkaa ympäri kaupunkia Katso avannot kohdasta "palvelupaikat"