Suosikit

Vastaamalla Lappeenrannan seudun joukkoliikenteen asiakaskyselyyn voi vaikuttaa palveluihin ja voittaa matkalippuja

JULKAISTU 15.11.2024, 08.00

Henkilö ojentamassa pinkkiä Jouko-bussikorttia.

Lappeenrannan seudun joukkoliikenne kerää asiakaskyselyllä tietoa ja palautetta Lappeenrannan ja Imatran alueen joukkoliikennepalveluista. 15.11.–15.12.2024 avoinna olevaan verkkokyselyyn voi vastata tästä linkistä tai ohessa olevan QR-koodin kautta.

Kysely on tarkoitettu kaikille Lappeenrannan seudun joukkoliikennealueella asuville lappeenrantalaisille ja imatralaisille riippumatta siitä, käyttävätkö he joukkoliikennettä vai eivät. Vastaamalla asiakaskyselyyn, alueen asukkaat voivat antaa palautetta ja vaikuttaa sen jatkokehitykseen, sanoo joukkoliikennepäällikkö Terhi Koski.

− Kyselyn avulla mitataan palvelun nykyistä tasoa ja jatkossa kyselyn avulla voidaan seurata, kuinka uudistustyössä on alueen asukkaiden mielestä onnistuttu ja mitä asioita voitaisiin jatkossa edelleen parantaa.

Kaikkien kyselyyn vastanneiden ja yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan kolme kappaletta 30 päivän kausilippua tai vastaavaa arvolippua.

Kysely laajentuu koskemaan nyt koko Lappeenrannan seudun joukkoliikennealuetta

Lappeenrannan ja Imatran kaupunkien joukkoliikennealueet yhdistyivät vuoden 2024 alussa Lappeenrannan seudun joukkoliikenteeksi. Lappeenrannan seudun joukkoliikenne vastaa Lappeenrannan ja Imatran sisäisistä joukkoliikenteistä sekä kaupunkien välisestä liikenteestä ja järjestää joukkoliikenteen palvelut kaupunkien osoittamien maksuosuuksien puitteissa, palvelutasotavoitteita kohti.

Lappeenrannan kaupunki on toteuttanut paikallisliikenteen asiakaskyselyä vuodesta 2012 lähtien. Nyt kysely laajennetaan koskemaan koko Lappeenrannan seudun joukkoliikenteen tarjontaa. Kysely jakaantuu neljään vaihtoehtoon, joita ovat 1. Lappeenrannan paikallisliikenne, 2. Imatran paikallisliikenne, 3. Lappeenranta – Imatra -seutuliikenne ja 4. Lappeenrannan lähiliikenne. Kyselyssä voi halutessaan vastata yhteen tai useampaan osa-alueeseen.

Vastaavien kyselyjen kautta, vuosina 2012–2023, Lappeenrannassa on saatu paljon arvokasta palautetta ja kehittämisehdotuksia, joita on myös toteutettu. Muun muassa kuntalaisten kanssa yhdessä tehty joukkoliikenteen pinkki Jouko-brändi on näkynyt vuodesta 2020 Lappeenrannan paikallisliikenteessä ja Jouko-ilmettä on laajennettu esimerkiksi Lappeenrannan kaupunkipyöriin – jatkossa brändi tulee näkymään yhä enemmän seudullisena brändinä sekä osana kestävää liikkumista, kertoo Koski.

− Lisäksi toteutettuja kehitystoimia ovat seudullisen joukkoliikennealueen toiminnan käynnistäminen ja kehittäminen, imatralaisten osallistaminen Jouko-kuvauksiin, Jouko 2.0 brändi-ilmeen päivitys, Lappeenrannan ja Imatran joukkoliikenteen palvelutasotavoitteiden päivittäminen, osallistuminen eri asukastilaisuuksiin ja tapahtumiin, Jouko-somen käyttöönotto, sähköbussit Lappeenrannan paikallisliikenteeseen, vyöhykemäärän vähentäminen sekä lipputuotteiden ja hintojen yhtenäistäminen.

Lisätietoja:

Terhi Koski, joukkoliikennepäällikkö
Puh. 040 651 5599, terhi.koski@lappeenranta.fi