Ulkoliikuntaa
Mitä pitää tietää kun liikkuu luonnossa?
Katso tästä : Jokaisen oikeudet
Kaupungin luontoreittejä
Kuntopolkuja löydä ("palvelupaikat") tästä
Luontoreittejä löydät tästä
Kaupungin liikuntapaikat ulkona
Ulkona voi harjoitella ilman varausta ja maksua ulkokuntosaleilla.
Katso ulkoliikuntapaikat ja ulkokuntosalit tästä ( "palvelupaikat")
Puolukkaretki
Perjantai 11.9. klo 15.30-17.30
Lähtöpaikka Lappeen koulu ja päiväkoti. Järviniitunkatu 2
Ajat sopivat bussi no 8 aikataulun kanssa.
Tervetuloa poimimaan puolukoita! Ota oma astia marjoja varten.
Pue veden kestävät vaatteet ja kengät/saappaat.
Yhteistyössä FinFami-Karjala yhdistyksen kanssa
Kysymykset p.040-6317428. Ei maksua eikä ilmoittautumista
Sienestys
Sieniretki
Perjantai 4.9 klo 15-18 , TAI
Lauantai 5.9. klo 11-14
Menemme sieniretkelle Uus-Lavolan terveyspolulle
Lähtöpaikka Päiväkoti Pilke/Norppa Minkinkatu 1.
Tervetuloa mukaan etsimään syötäviä sieniä lähimetsästä.
Lapset ovat tervetulleita, jos he jaksavat kävellä. Lastenvaunuja ei voi tuoda retkelle
Retken hinta on 5€ yli 18 vuotiaille. Lapset voivat osallistua ilman maksua.
Retki järjestetään yhteistyössä FinFami Karjalan kanssa.
Ilmoittaudu tästä
Sienineuvontaa
Tietoa sienistä ja apua niiden tunnistamisessa antaa Kakkois-Suomen Martat yhdistys seuraavasti:
27.8. Lappeenranta tänään-tapahtuma Kansalaistorilla klo 10-17
29.8. Sataman Valot-tapahtuma satamatorilla klo 14-16
3.9. Lappeenrannan pääkirjasto klo 15-17
19.9. Muikku ja Pottu tapahtuma satamatorilla klo 9-16
Lisää tietoa sienistä
Sienet ovat terveellisiä ja ravitsevia. Poimi kuitenkin vain sieniä jotka varmasti tunnistat.
Jos syö vääränlaisia sieniä, ne voivat olla hengenvaarallisen myrkyllisiä!
Tästä löydät tietoa suomalaisista sienistä
Hämmäauteensuon retki
Torstaina 24.9.
Tervetuloa ihailemaan kaunista syysluontoa Hämmäauteensuolle,
joka on noin 10 km Lappeenrannasta.
Retkelle menemme bussilla no 300 (Jouko) Lappeenrannasta. Bussilippu (2 vyöhykettä) on maksettava itse.
Lähtö klo 14.31 Armadan pysäkiltä Vainikkalan suuntaanTulethan ajoissa!
Paluubussi Lappeenrantaan lähtee klo 17.22
Jos tulet autolla, tule parkkipaikalle, Vanha Viipurintie 644, klo 15.
Kävelemme yhteensä n. 2 km. Pue veden kestävät vaatteet ja kengät.
Käymme laavulla, jossa voit syödä omat eväät tai grillata.
Retkeen osallistuminen on ilmaista, eikä tarvitse ilmoittautua.
Tervetuloa sekä aikuiset että lapset Lisätiedot: p. 040 631 7428, tai stina.tevajarvi@lappeenranta.fi
LISÄÄ LUONTOPAIKKOJA JA REITTEJÄ
EKVAS Etelä-Karjalan Virkistysaluesäätiö.
Täältä löydät paljon reittejä kävelyyn, retkeilyyn, pyöräilyyn ja melontaan.
Voit myös etsiä kauniita ja historiallisia paikkoja Lappeenrannasta ja muualta Etelä-Karjalasta.
Luontoon
Täältä löytyy karttoja ja reittejä koko Suomesta.
Kalastus
Suomessa kalastamiseen tarvitaan yleensä kalastuksenhoitomaksu.
Pilkkiminen ja onkiminen on kaikille maksutonta.
Viehekalastus alle 18-vuotiaalla ja 67 vuotta täyttäneellä on myös maksutonta vuonna 2025 yhdellä vavalla.
Muunlaiseen esim. verkko- tai katiskapyyntiin ja ravustukseen tarvitaan kalastuksenhoitomaksun lisäksi kalastuslupa.
18-66 vuotiaat saavat harjoittaa viehekalastusta yhdellä kalastusvälineellä lunastettuaan
kalastuksenhoitomaksun. Se on 47 € /vuosi , 16 €/viikko tai 6 €/päivä ja se lunastetaan Metsähallitukselta.
Lisävavoille on hankittava erillinen kalastuslupa, sen hinnan määrää osakaskunta tai kalastusalue.
Tästä löytyy myös tietoa kalastamisesta Etelä-Karjalassa
Etelä-Karjala kalastusluvat, kalastus ja vuokramökit 2024 (kalapaikka.net)
Lappeenrannassa on myös kalastusyhdistys: Lappeenrannan Urheilukalastajat
puh. Pekka Turunen, 0400 633 263
Löydä luontoreittejä ja nähtävyyksiä
Luontoliikunnan yrityksiä
Saimaan Palju
Vuokraa suplautoja, ilmoittaudu retkille...
Drakkar Sport
Vuokraa pyöriä, suplautoja, kajakkeja...
Retki Saimaa
Vuokraa retkeilyvarusteita, ilmoittaudu retkille...
Rantalentopallo
- Myllysaaren uimaranta, Myllysaarenpolku
- Sammonlahden uimaranta, Rantaniitynkatu 19
Rantalentopalloa voi pelata ilmaiseksi, mutta pallo pitää tuoda itse.
Etsitkö peliseuraa? Liity Myllysaaren Rantalentopallo WhatsApp-ryhmään tästä
Tennis
Lappeenrannan liikuntatoimen tenniskenttien varauksia hoitaa Lappeenrannan Tennisseura ry.
Tästä voit rekisteröityä ja varata kentän. Ajanvaraus (ltsvaraus.com)
Asvalttikenttien varausmaksu 5,20 €/tunti ja Kimpisen massakenttien varausmaksu 16,64 €/tunti. Maksutapa: MobilePay (98455)
Asvalttikentillä saa pelata ilmaiseksi jos kenttä ei ole varattu.
Kysymykset: p. 040 3236811
Kourulan tenniskentät
Karankokatu 9
Joutsenon tenniskentät
Penttiläntie 17
Kimpisen tenniskentät
Maaherrankatu 16
Etsitkö peliseuraa tai -mailaa Katso: LTS tennisseura
Padel
Yliopistonkatu 30
Lappeenrannan liikuntatoimen padelkentän varauksia hoitaa Lappeenrannan Tennisseura ry.
Tästä voit rekisteröityä ja varata kentän. Ajanvaraus (ltsvaraus.com)
Varausmaksu 8,32 €/tunti. Maksutapa: MobilePay (98455)
Kentällä saa pelata ilmaiseksi jos kenttä ei ole varattu.
Kysymykset: p. 040 3236811 tai lts@lappeenrannantennisseura.fi,