Suosikit

iLipusta Walttiin UKK

Imatralla siirrytään Walttijärjestelmään 2.6.2025. Täältä löydät yleisimpiä kysymyksiä aiheeseen liittyen.

Kuinka pitkään iLippu-tuotteet toimivat?

Imatran paikallisliikenteen iLippu-järjestelmä ja iLippu-tuotteet poistuvat käytöstä 2.6.2025 alkaen. 

Kuinka pitkään iLippu-verkkokauppa toimii?

iLippu-verkkokaupasta ei voi ostaa tuotteita enää 2.6.2025 alkaen, vaan lipputuotteiden ostot siirtyvät Waltin verkkokauppaan

Kuinka pitkään voin saada hyvitystä ladatuille iLippu-tuotteille?

iLippu-asiakkaat voivat asioida Imatran kaupungintalon asiakaspalvelupisteessä siirtymäajan puitteissa 31.8.2025 saakka, minkä jälkeen iLippu-tuotteita ei enää siirretä eikä hyvitetä asiakkaalle.

Milloin voin käydä vaihtamassa asiakkuuden iLipusta Walttiin Imatran kaupungintalon asiakaspalvelupisteessä?

Tarkempi ajankohta Waltin palvelupisteen aukeamiselle Imatran kaupungintalon asiakaspalvelupisteessä tiedotetaan kevään aikana.

Mistä voin hankkia Jouko-matkakortin?

Jouko-matkakortin voit hankkia verkkokaupasta tai asiakaspalvelupisteistä. (Winkki Lappeenranta, Joutsenon kirjasto, Aalef yliopisto sekä Imatran asiakaspalvelupiste). Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan.

Paljonko Jouko-matkakortti maksaa?

Asiakkaan vaihtaessa iLippu-asiakkuuden Walttiin, asiakas saa Jouko-matkakortin veloituksetta. Muissa tapauksissa matkakorteista peritään hinnaston mukainen maksu 5 euroa.

Paljonko matkakorttikotelo maksaa?

Matkakorttikotelon hinta on 1 €.

Mitä tuotteita voin ladata Jouko-matkakortille? 

Jouko-matkakortille voi ladata sekä kausilipun että arvoa. Jouko-matkakortilla voi olla yhtäaikaa yksi käytössä oleva kausituote ja yksi odottava kausituote Jos Jouko-matkakortillasi on sekä kautta että arvoa, kausilippu on aina ensisijainen maksutapa.

Missä voin ladata Jouko-matkakorttia?

Jouko-matkakorttia voit ladata verkkokaupasta tai asiakaspalvelupisteistä. (Winkki Lappeenranta, Joutsenon kirjasto, Aalef yliopisto sekä Imatran asiakaspalvelupiste). Jouko-matkakortin lisälataaminen onnistuu myös busseissa, joissa peritään hinnaston mukainen latausmaksu

Mistä näen reaaliaikaisen aikataulutiedon?

Imatran bussit kartalla ja Google maps jäävät pois. Tilalle tulee Jouko-reittiopas (Digitransit) sekä Jouko-sovellus staattisen aikataulutiedon, reaaliaikatiedon sekä tiedotteiden osalta käyttöön, kun se on teknisesti mahdollista.

Voinko matkustaa Jouko-matkakortilla koko seudullisen joukkoliikenteen alueella?

Kyllä voit. Jouko-matkakortilla voit matkustaa Lappeenrannan seudun joukkoliikenteen alueella ostetun lipputuotteen vyöhykkeillä.

Sisältyykö 60 minuutin vaihto-oikeus koko Lappeenrannan seudun joukkoliikennealueella?

Kyllä. Kerta- ja arvolipuille sisältyy 60 minuutin vaihto-oikeus maksettujen vyöhykkeiden sisällä.

Miten asiakasryhmät huomioidaan Waltti-järjestelmässä?

Matkalipun hinta perustuu vyöhykkeisiin ja asiakasryhmääsi. Waltti-järjestelmässä lapsen, aikuisen ja +65-seniorin asiakasryhmät päivittyvät automaattisesti iän perusteella. Opiskelijana voit saada opiskelija-alennusta, jos opintosi tähtäävät tutkintoon, olet päätoiminen opiskelija ja päivität opiskelijastatuksesi vuosittain asiakaspalvelupisteellä. 
Eläkeläisen on käytävä todentamassa eläkeläisyytensä asiakaspalvelukeskuksessa. Eläkeläisetuus on päivitettävä vuosittain.

Kuinka saan 90-päivän kesälipun käyttööni?

90 päivän kausituotteen voit ostaa iLippu verkkokaupasta tai asiakaspalvelupisteestä 1.5.2025 – 1.6.2025 välisenä aikana tai Waltin verkkokaupasta tai asiakaspalvelupisteestä 2.6.-15.6.2025 välisenä aikana, mutta sitä et voi ottaa käyttöön Ridangon iLippu lippu- ja maksujärjestelmässä. 
Toukokuussa 2025 ostetun 90 päivän kausituotteen voit siirtää Waltin lippu- ja maksujärjestelmän matkatilille Imatran asiakaspalvelupisteessä veloituksetta.
Myyntiaikaa on 15.6.2025 saakka. Lippu on voimassa 90 päivää ensimmäisestä leimauksesta, kuitenkin enintään 30.9.2025 asti. Kesälippu toimii 30 päivän kausilipun tavoin