Viestintäohje
Kaupunginhallitus on 21.1.2019 hyväksynyt Lappeenrannan kaupungin viestintäohjeen. Ohje löytyy alasivuilta ja pdf-versio liitetiedostosta.
Lisätietoja antaa markkinointi-, matkailu- ja asiakaspalvelupäällikkö Mirka Rahman, puh. 040 8499 161, mirka.rahman@lappeenranta.fi.
Sisällys
- Viestintäohjeen lähtökohdat
- Viestinnän tavoitteet – miksi kaupunki viestii?
- Viestinnän perusviestit – mitä kaupunki viestii?
- Viestinnän kohde- ja sidosryhmät- kenelle ja kenen kanssa viestitään?
- Viestinnän yleiset periaatteet – miten kaupunki viestii?
- Viestinnän vastuut ja organisointi
- Viestintäyhteistyö
- Viestinnän seuranta ja kehittäminen
- Viestinnän välineet
- Kaupunki sosiaalisessa mediassa
- Työyhteisöviestintä
- Kansainvälinen viestintä
- Viestintä erityis- ja kriisitilanteissa
- Markkinointi
- Kaupungin tunnukset
VIESTINNÄN HUONEENTAULU

- Kaupunkikonsernin viestintä on ajankohtaista, ennakoivaa, aktiivista, avointa ja vuorovaikutteista.
- Kaupunkikonsernin viestinnässä kerrotaan asiat mahdollisimman objektiivisesti ja monipuolisesti tosiasioihin perustuen.
- Viestintä on osa kaikkea kaupunkikonsernin toimintaa ja päätöksentekoa. Jokaisella työntekijällä on vastuu hyvästä viestinnästä.
- Viestinnässä käytetään yhtenäistä visuaalista ilmettä ja eri viestintävälineitä mahdollisimman monipuolisesti.
- Hyvä sisäinen viestintä on onnistuneen ulkoisen viestinnän edellytys.
- Viestintää tehdään yhteistyössä.
- Hyvä viestintä vaatii jatkuvaa kehittämistä.