Valitse taso

Viestintäohje

Kaupunginhallitus on 21.1.2019 hyväksynyt Lappeenrannan kaupungin viestintäohjeen. Ohje löytyy alasivuilta ja pdf-versio liitetiedostosta.

Lisätietoja antaa II kaupunginsihteeri, viestintäjohtaja Alina Kujansivu, puh. 040 724 8776.

Sisällys

  1. Viestintäohjeen lähtökohdat
  2. Viestinnän tavoitteet – miksi kaupunki viestii?
  3. Viestinnän perusviestit – mitä kaupunki viestii?
  4. Viestinnän kohde- ja sidosryhmät- kenelle ja kenen kanssa viestitään?
  5. Viestinnän yleiset periaatteet – miten kaupunki viestii?
  6. Viestinnän vastuut ja organisointi
  7. Viestintäyhteistyö
  8. Viestinnän seuranta ja kehittäminen
  9. Viestinnän välineet
  10. Kaupunki sosiaalisessa mediassa
  11. Työyhteisöviestintä
  12. Kansainvälinen viestintä
  13. Viestintä erityis- ja kriisitilanteissa
  14. Markkinointi
  15. Kaupungin tunnukset


VIESTINNÄN HUONEENTAULU

Positiivisuus.png

  • Kaupunkikonsernin viestintä on ajankohtaista, ennakoivaa, aktiivista, avointa ja vuorovaikutteista.
  • Kaupunkikonsernin viestinnässä kerrotaan asiat mahdollisimman objektiivisesti ja monipuolisesti tosiasioihin perustuen.
  • Viestintä on osa kaikkea kaupunkikonsernin toimintaa ja päätöksentekoa. Jokaisella työntekijällä on vastuu hyvästä viestinnästä.
  • Viestinnässä käytetään yhtenäistä visuaalista ilmettä ja eri viestintävälineitä mahdollisimman monipuolisesti.
  • Hyvä sisäinen viestintä on onnistuneen ulkoisen viestinnän edellytys.
  • Viestintää tehdään yhteistyössä.
  • Hyvä viestintä vaatii jatkuvaa kehittämistä.