Viestintä
Kaupungille on hyväksytty viestintäohjeet, joissa linjataan kaupungin viestinnän tavoitteita, määritellään viestinnän organisointi ja ohjeistetaan eri viestinnän välineiden käyttö sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä. Kaupungin viestinnän keskeiset peruslinjaukset ovat seuraavat:
- Kaupunkikonsernin viestintä on ajankohtaista, aktiivista, avointa ja vuorovaikutteista.
- Kaupunkikonsernin viestinnässä kerrotaan asiat mahdollisimman objektiivisesti ja monipuolisesti tosiasioihin perustuen.
- Kaupunkikonsernin viestintä on perusvireeltään positiivista.
- Viestintä on osa kaikkea kaupunkikonsernin toimintaa ja päätöksentekoa. Jokaisella työntekijällä on vastuu hyvästä viestinnästä.
- Viestinnässä käytetään yhtenäistä graafista ulkoasua ja eri viestintävälineitä mahdollisimman monipuolisia viestintävälineitä mahdollisimman monipuolisesti.
- Hyvä sisäinen viestintä on onnistuneen ulkoisen viestinnän edellytys.
- Viestintää tehdään yhteistyössä.
- Hyvä viestintä vaatii jatkuvaa kehittämistä.
Lappeenrannan kaupungin yleisistä viestintäasioista vastaa viestintäpäällikkö Sami Soljansaari.
Viestintä- ja markkinointitiimi koordinoi kaupungin sisäistä
ja ulkoista viestintää, sisällöntuotantoa ja kaupunkibrändiä. Tiimi edistää
henkilöstön viestintäosaamista ja markkinoinnin saavutettavuutta.
Matkailu-, markkinointi- ja asiakaspalvelujohtaja Mirka
Rahman toimii viestinnän ja markkinoinnin strategisena johtajana ja
hänet tavoittaa puh. 040 849 9161.
Koko viestintätiimin yhteystiedot löydät tästä klikkaamalla.
Kunkin toimialan viestinnästä vastaa ao. toimialajohtaja. Katso yhteystiedot.